Ta kontakt med oss

Trax Impressions

LYNX RAVE RE 600R – LIVLIG LØYPE-RAKETT

Riktig bra fjæring og motor som ikke pleier å skuffe noen, det er slik vi har lært å kjenne Lynx Rave. Når vi fikk muligheten til å teste Lynx Rave RE 600R E-TEC ES under noen fantastiske dager i snøscooterparadiset West Yellowstone, var forventningene høye, da det fantes veldig gode forutsetninger for å gi maskinen fritt spillerom på godt preparerte løyper.

Herlige dager på løypa

I våre hjemtrakter rett sør for polarsirkelen er løypene ofte bra, men de kan ikke sammenlignes med snøscooterløypene i West Yellowstone. Her er løypene brede og godt preparerte, med lange rette strekninger som inviterer til høy fart, men også herlige kurver hvor man kan presse litt ekstra. Her kommer Lynx Rave RE 600 R E-TEC ES til sin rett. Motoren på kun 600 cc bød på positive overraskelser og ga følelsen av å ha en større motor under panseret. Den var både rask i akselerasjonen og hadde høy toppfart.

Vi opplevde at Lynx Rave RE 600 R E-TEC ES var veldig lett å manøvrere og kontrollere, både gjennom kurvene og i høy fart på de rette strekningene. LFS+ forfjæringen og PPS³ boggiefjæringen, begge med KYB Kashima 46 HLCR-støtdempere, gjorde virkelig jobben sin. En annen faktor som påvirker stabiliteten er den 1097 mm brede sporvidden samt noe smalere og lengre Blade XC+ ski, som gir større støtteflate og godt grep mot underlaget.

Lett å håndtere

Lynx Rave RE 600 R E-TEC ES bød på skikkelig morsom løypekjøring, hvor den lystret vår minste kommando, og vi kunne sitte avslappet og jobbe sammen med den uten uventede brå kast. Kjørestillingen passet oss veldig bra, det var lett å flytte kroppsvekten takket være den smale konstruksjonen i Radien²-chassiset, som også var veldig godt balansert. Andre finesser vi fant på maskinen, som letter lange dager på snøscooterløypa, var justerbart bremsehendel, 10,25” display (som kun finnes på maskiner bestilt på våren), elektrisk start (også kun på vårbestillinger), USB-uttak i hanskerommet samt de obligatoriske LinQ-festene for oppbevaringsvesker.

Effektive bremser

De justerbare bremsehendelene er en finesse, men bremsene som disse kontrollerer er selvfølgelig livsviktige på en maskin av denne kaliber. For like mye som man vil kunne gasse på, vil man også kunne gjøre kontrollerte og raske nedbremsinger. På RE 600 R E-TEC ES sitter det 4-stemplet bremser som under vår prøvekjøring leverte både presisjon og bremsekraft, en trygghet for føreren. Beltet er Cobra 381 x 3487 x 41 mm som standard, men den vi prøvde hadde Ice Ripper XT med pigger 381 x 3487 x 38 mm belte som ga et utrolig godt grep ved både akselerasjon og nedbremsing.

Oppsummering

Så hva ble vårt inntrykk av Lynx Rave RE 600 R E-TEC ES? Det er en skikkelig morsom maskin, lettkjørt men samtidig skikkelig livlig. Er du ute etter en løype-rakett kan dette være et veldig godt alternativ!

Les mer hos LYNX

Les mer TRAX IMPRESSIONS

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut 509

Kontakt din lokale Ski-doo forhandler:

MASKIN OG MOTOR VERDAL

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger lover og forskrifter

Fortsett å lese

Mer i Trax Impressions

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen