Ta kontakt med oss

Trax Impressions

POLARIS 650 INDY VR1 DYNAMIX 137 – RASK SOM LYN!

Sledtrax fikk endelig returnere til West Yellowstone om våren for å teste de nyeste modellene for modellåret 2025. Denne gangen har vi fått sjansen til å sette tennene i Polaris 650 INDY VR1 DYNAMIX med det nye Dynamix støtdempersystemet. Forventningene er mildt sagt høye etter å ha fått presentasjonen fra Polaris og med vissheten om at vi skal kjøre på preparerte løyper som minner om Autobahn, gjør ikke saken verre… Foran oss har vi kanskje den mest leken maskinen i 600-klassen for løypekjøring, utstyrt med et støtdempersystem som lover enda mer komfort og fart gjennom hver sving. Hva er våre første inntrykk? Det finner vi ut nå!

Forventningene er skyhøye

Med preparerte løyper foran oss som gir uovertruffen kjøreglede, er forventningene mine til Polaris Indy 650 med det helt nye Dynamix-systemet enorme. Denne maskinen i 600-klassen har rykte på seg for å være en av de raskeste av dem alle, og nå med store oppdateringer når det kommer til oppskriften for å kjøre enda raskere, ”støtdempersystemet”, forventer vi en opplevelse der komfort og fart harmonerer i perfeksjon… Noe som gjør at vi kan ta hver sving med stor presisjon og selvtillit. Jaja, sluttpratet, nå vrir vi på nøkkelen og ser hva den går for!

Effektledende 650-motor

Hjertet i Polaris Indy 650 er dens kraftfulle motor som er ledende i effektklassen. Med en akselerasjon som får hårene til å reise seg er det vanskelig å ikke bli imponert. Motoren leverer en kjøreglede som er både kraftfull og kontrollert, noe som gir meg en umiddelbar følelse av fullstendig dominans på løypene. Hvert gasspådrag føles som en eksplosjon av kraft, og fjæringen i sving etter sving imponerer! Hornene vokser og maskinen inviterer til å teste grensene, det går raskere og raskere… Barnslig moro!

Markedets beste bremser

Når det går raskt fra lav til høy hastighet, er det minst like viktig med det motsatte. Bremsene på Polaris Indy 650 Dynamix er intet mindre enn de beste på markedet, ifølge meg. De tilbyr en presisjon og kraft som er noe bedre enn alt annet på markedet, et lite nyp og det hyler til, og hastigheten reduseres betydelig over noen sekunder. Selvtilliten vokser og det gjør at man tør å presse seg litt mer til vi klemmer på bremsen, noe som gir oss full kontroll selv i de mest krevende situasjonene. Å kunne stole på bremsene er avgjørende når vi presser maskinen til dens grenser, og her leverer de med bravur.

Komfort og Dynamix-systemet

Uten å gå for mye inn på det tekniske, er det nye Dynamix-systemet helt selvregulerende. Du velger selv innstilling på displayet basert på hvordan du skal kjøre. Vi er dypt imponert over den komforten som det nye Dynamix-systemet tilbyr. Dette er ikke bare en oppgradering, vi tør å gå så langt som å si at det er en revolusjon. Maskinen inviterer oss til å kjøre utrolig raskt med en komfort som gjør hver sving til en ren glede. Støtdemperne tilpasser seg stadig etter terrenget, noe som gir oss en følelse av å sveve over løypene, uansett hvor røft eller svingete terrenget er.

Optimalt motorpakke for ultimat kontroll

Smaken er som baken, noen vil selvsagt ha turbo eller den ”verste” motorpakken, men jeg er overbevist om at 650 er den optimale motorpakken for våre skandinaviske litt mindre og røffere løyper. Polaris Indy 650 Dynamix tilbyr en rå balanse mellom fart og akselerasjon i sving etter sving, noe som gjør det ekstremt moro samtidig som vi faktisk har full kontroll. Selv i mer teknisk og svingete terreng leverer maskinen en kjøreopplevelse som er uslåelig. Med et smil om munnen og adrenalinet pumpende ser vi frem til å teste denne maskinen i våre skandinaviske skoger.

Les mer TRAX IMPRESSIONS

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut 509

Kontakt din lokale Polaris-forhandler:

POLARIS NORDMØRE

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Trax Impressions

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen