Ta kontakt med oss

Sledtrax Tester

SKI-DOO SUMMIT ADRENALINE MED EDGE PAKKE 146″ 850 E-TEC, VELKOMMEN TIL GJENGEN!

Det nye året er her, og vi håper det skal fylles med herlige minner og masse snøskuterkjøring i bølgende hvite landskap. Med oss inn i 2025 tar vi Ski-Doo Summit Adrenaline med Edge-pakke 146″ 850 E-TEC. En litt snillere maskin for lommeboken da den kommer til en litt lavere pris, men dermed også en enklere modell. Vil den likevel kunne gi oss alt vi ønsker? Det skal vi finne ut denne sesongen, men vi har faktisk allerede tatt den på en liten prøvetur!

Har noen sett hjelmen min?

Isen glinser mot den svarte asfalten, og sesongen føles langt unna etter at snøen som endelig kom, smeltet bort like raskt. Til tross for dette kommer gledelige nyheter om at min Ski-doo Summit Adrenaline er hos Lindblads Motor, klar til å bli en del av Sledtrax testflåte for sesongen! Etter sedvanlig håndtrykk og lasting får Summiten komme hjem, men den må fortsatt stå i garasjen og vente som et barn venter på jul. Og mens vi venter på det hvite gullet, får vi inspisere maskinen og kjenne på hva som kommer.

Så hva har vi her?

Ski-Doo har et bredt utvalg av modeller, og her finner vi en litt enklere løssnømaskin som likevel har de funksjonene en entusiast for fri kjøring ofte ønsker. Man kan si at dette er det mellomste søskenet i Summit-familien. Summit X er mest utstyrt, deretter har vi denne Summit Adrenaline med Edge-pakken som gir det lille ekstra sammenlignet med lillebroren Summit Adrenaline.

Alt vi trenger?

Med Edge-pakken får du et kortere chassis som gjør maskinen mer leken og lett å håndtere, og når du svinger deg rundt i granskogen, kommer den kompakte salen på denne maskinen godt med. For å være rask og smidig som en røyskatt i terrenget har vi med Edge-pakken en 34″ forstilling og dermed også noe kortere fjæringsvei foran sammenlignet med 36″.

Demperoppsettet er ikke av den groveste kaliberen med sine KYB 36, så spørsmålet er hvordan maskinen vil oppføre seg og føles med dem? 2,5″ kammerne skal grave oss opp bakkene, og hver eneste tomme av den 146″ lange maskinen skal få jobbe, men med hjelp av 850 E-TEC-motoren under panseret tror vi ikke fremkommeligheten vil være noe problem. Prikken over i-en finner vi nok på styret, Shotstart! Elstart er flott, men Shotstart er en oppfinnelse som burde hylles.

Det er på tide!

Etter flere ukers venting og flere dagers snøfall sniker vi oss ut på en forsiktig første tur. Pudderet bølger delvis over panseret, og det kribler i kroppen, men det føles at snøen mangler bunn, og dermed blir det en forsiktig sving for å ikke rive opp underlaget eller skade maskinen. Men ærlig talt føles det som en nyfødt kalv som skal reise seg og ta sine første vaklende skritt; snøen er glatt og underlaget ujevnt. Men vet dere hva, like raskt kobler muskelminnet inn, og jeg føler meg hjemme på Summiten!

En ny sesong i horisonten

Så dessverre har vi ikke mye kjøring å evaluere ennå, men sitt rolig i båten, denne sagaen fortsetter da vi har en hel sesong å se frem til og utforske sammen. En 2019-modell var den siste Ski-Dooen jeg eide, så mye har skjedd siden den gang, og det er med glede vi ser frem til å bli bedre kjent med denne Ski-Doo Summit Adrenaline med Edge-pakken 146″ 850 E-TEC denne sesongen.

Ler mer Sledtrax Tester

Kontakt din lokale Ski-doo forhandler:

MASKIN OG MOTOR VERDAL

Les mer om SKI-DOO

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger lover og forskrifter.  

Fortsett å lese

Mer i Sledtrax Tester

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen