Etter en heftig reise til Revelstoke i midten av desember var årets personlige lang-test maskin hentet, klargjort, fylt til randen av både olje og bensin. Man var fortsatt smålig jetlagged og mør etter reisen, men det var det dags for sesongpremiere i kjente farvann, og da våknet man til. La meg presentere sesongens leketøy: Lynx Shredder 3700 Turbo R, olala dette blir bra!
Markant miljøskifte
Etter en slik reise hvor man har opplevd noe av det sykeste snøscooterverdenen har å by på, nemlig Revelstoke, blir det litt rart å vende tilbake til lille Norden. Man blir nesten litt mettet av en slik opplevelse, etter kun 4 dager på snøen. Men denne lidenskapen handler om så mye mer, det handler om menneskene, kulturene og historiene som alle stammer fra opplevelser i forbindelse med snøscooter kjøringen. Og det er morsomt å kunne få komme seg ut til fjells med både familie og venner, og årets Lynx Shredder 3700 Turbo R, gjør ikke det å stikke fra byen noe kjedeligere, for å si det mildt.
Smiles per miles
Behov for turbo? Neeeh, den er diskutabel med mange variabler. Kult med turbo? Fu#k yea! Dyrt med turbo? Kanskje litt billigere ja. Verdt pengene? Fu$k yeaaaaa!!! At man har tilgang til så kabaple og strøkne maskiner så som Lynx Shredder 3700 Turbo R i 2024 er egentlig ganske sykt å tenke på.
Det var ikke mange år siden man trodde man hadde nådd toppen i utviklingen. Men jaggu tok man feil her også. Denne maskinen bringer i alle fall en god del latter bak hjelmen. 3700 + Turbo = Bra stemning.
Inntrykk for sesongen
Med lave snømengder i vårt naboland, har det per tid, vært minimalt med grenser man kan pushe, uten at det skal koste skjorta. For det koster å kjøpe ny scooter for 2024, men koster det så smaker det? Jeg ser fram mot en hel sesong bak Lynx Shredder 3700 Turbo R, og er svært spent på hvordan vinteren vil bli. Jeg ser fram til å bli ferdig med innkjøringen, ettersom den ryktes å være i det lengste laget, slik at man virkelig får klemt og kjent litt på dette beistets fulle potensial. Det er ikke maskinen det står på i alle fall, så nå er det bare å kose seg ute i naturen, og pushe sine grenser som både fører og fotograf!