Snøen har endelig begynt å falle flere steder i landet! Nå føler vi virkelig at sesongen virkelig begynner å sparke i gang og det samme gjør scootersuget. Hva er vel bedre enn å kjøre innom Viktor på Lindblads Motor i Vilhelmina og hente en av sesongens langtest maskiner, Ski-Doo Summit X Expert 850 E-TEC 154″. Forventningene er veldig høye til dette beistet, bli med oss denne vinteren for å oppleve alle eventyrene som venter!
Snøscootersesongen er i gang
Det hele begynner med en gledelig telefon fra Viktor Lindblad ved Lindblads Motor som melder at maskinen har kommet. Lindblad Motor er tredje generasjons scooterforhandler her i Vilhelmina og er en av de eldste BRP-forhandlerne i landet. En nyhet fra det voksende selskapet er at de nå også har Lynx i produktporteføljen. Noe annet som har eksistert i lengre tid og har blitt foredlet opp gjennom årene er Ski-Doo’s toppmodell. Denne spesielle modellen som vil være i testflåten denne sesongen, i form av Ski-Doo Summit Expert 850 E-TEC 154”! Jeg er utrolig spent og “laddad” på å se hvilke eventyr vi skal finne på i vinter.
Summit, en av Ski-Doo’s mange modeller
Denne modellen har eksistert veldig lenge, men en av de siste endringene er blant annet utstyrspakken på Expert-modellen. De kommer nå med en smalere forstilling enn før, annet belte, ny bremsespak, annet sete og mye mer! Det er disse små detaljene BRP jobber med hele tiden å forbedre, for å ta maskinene til neste nivå. Mer lettkjørt, bedre funksjoner, penere og smartere design som følger med det nye Gen 5-chassiset. BRP har virkelig tenkt gjennom designet på flere plan, blant annet for å lette service og brukervennlighet.
I sitt esse
Noe jeg forventer i pre-season er mye løssnø, så hva er vel bedre enn Ski-Doo Summit Expert 850 E-TEC 154”, løssnøraketten? Den har flotte egenskaper i dyp, fluffy, glitrende snø, og jeg gleder meg veldig til å teste disse egenskapene i sitt rette element. Fremkommeligheten og hvor stabil den er på skråkjøring håper jeg har blitt bedre på det nye Gen 5-chassiset om vi sammenligner med forgjengeren G4 som jeg tidligere kjørte. Der har jeg også opplevd at scooteren blir vinglete og usikker i bakker på skråkjøing. En ny verdsatt ting som vi finner er den smale 34 tommers forstillingen, jeg tror den vil gjøre scooteren veldig lett å bryte rundt og komme dit du vil med mindre input fra deg som sjåfør.
På tide å se hva Summiten har å tilby
Men det og mye mer skal vi selvsagt finne ut av sammen i vinter. Vil forventningene bli overgått eller vil vi finne feil i det som ser ut til å være perfeksjon? Hvordan vil SKI-DOO SUMMIT X EXPERT føles når fôret er til ulempe? Ja, det er flere ting å finne ut av, så ikke gå glipp av dette og mye mer som kommer!