Nyheter
SKI-DOO AVSLØRER MANGE NYHETER FOR 2026-MODELLENE!

Ski-Doo har presentert sitt modellprogram for 2026, og vi kan love at Sledtrax ble gledelig overrasket. Nyhet etter nyhet ble presentert med flere oppdateringer og nye funksjoner på en rekke modeller. Her er en oversikt over noen av de heteste maskinene for 2026.

Ski-Doo Expedition SE med 900 ACE Turbo R-motor
Årets Expedition SE er bygget på den nye REV Gen5-plattformen, som gir en mer raffinert kjøring både på og utenfor løypene. Den er utstyrt med Air Control Suspension (ACS) bakre fjæring for justerbar demping, en 20 tommer bred Multi-LinQ-plate med en lastekapasitet på 62,2 kg og en luftkjøler med vifte for bedre kjøling. Det avtakbare passasjersetet med oppvarmede håndtak gjør denne maskinen mer komfortabel for medpassasjerer. Tilhengerfestet har en trekkapasitet på opptil 680 kg (med HD-bakre støtfanger) Det gjør den egnet for virkelig tunge laster. Den nye Easy Shift-girkassen (H-L-N) med elektromekanisk revers gjør det lettere når det skal trekkes tungt.

Ski-Doo Expedition Xtreme med 850 E-TEC eller 900 ACE Turbo R-motor
Expedition Xtreme tar crossover-eventyrene til nye høyder med den nyutviklede REV Gen5-plattformen og den nye uMotion-boggifjæringen. Den er utstyrt med KYB 36 EA-3 bakre støtdempere og KYB 36 Plus fremre støtdempere for demping som skal tåle det meste i sin vei. RAS X crossover frontfjæring med en sporvidde på 39 tommer gir stabilitet, mens den 20 tommer brede Multi-LinQ-platen med en lastekapasitet på 62,2 kg tilbyr fleksibilitet for lasting. Luftkjøleren med vifte forbedrer kjølingen, og dyp snøfotstegene med store åpninger gjør det lettere å kjøre i dyp snø. Pilot DS 3-skiene og de premium LED-frontlyktene kompletterer helheten, og vi ser frem til testkjøringen av denne modellen.

Ski-Doo Summit X med 850 E-TEC eller 850 E-TEC Turbo R-motorer
Summit X har gjennomgått en vektreduksjon på 6,35 kg for 2026, noe som skal gi en smidigere og mer responsiv tur. Den nye REV Gen5 lettvektsplattformen med smidde aluminium A-armer og tMotion X med coilover bakfjæring bidrar til dette. Bakre støtdemper er en KYB 36 Plus med spiralfjær og en 76 mm (3 tommer) PowderMax ultralett belte med FlexEdge for beste ytelse i løssnø. Den superkorte tunnelen og kjøleren reduserer vekten ytterligere og motstanden i snøen, og den nye 10,25-tommers berøringsskjermen med BRP Connect og innebygd GPS gir føreren tilgang til å se sine venner med samme skjerm på kartet uten noe behov for telefon.

Ski-Doo Summit X med Expert-pakke og 850 E-TEC eller 850 E-TEC Turbo R-motorer
Denne varianten av Summit X er utformet for å håndtere teknisk krevende terreng med høy presisjon. Den reviderte tunneldesignen reduserer vekten og draget i snøen, mens en smalere sporvidde på 32 tommer (81,3 cm) og et nytt Twin Link-styringssystem gir bedre kontroll og forutsigbarhet. Den superkorte tunnelen og kjøleren bidrar til vektreduksjonen, og de forbedrede Pilot DS 4-skiene gir bedre grep og styring i varierende snøforhold. Denne Summiten med kjempe smal sporvidden vil helt klart være en av de heteste løssnømaskinene vi kommer til å teste.

Ski-Doo Summit Neo+
Summit Neo+ bygger på samme filosofi som Neo, men tilbyr 30 hestekrefter mer, totalt 85 hk, en bredere matte og flere bekvemmeligheter som passer førere på alle nivåer. Den er bygget på REV Gen5-plattformen og har LED-frontlykter for bedre sikt og et råere utseende. Rotax 600 EFI-motoren med 85 hk gir tilstrekkelig kraft, og KYB 36 fremre støtdempere sammen med et 146 x 15 x 1,75 tommer Hurricane-drivbelte med FlexEdge (Neo+) gir en stabil og komfortabel maskin. Et flott konsept for de yngre eller de som vil prøve snøscooterkjøring.
Sammenlagt viser Ski-Doos 2026-modeller en streben etter å kombinere ny teknologi med forbedret ytelse for å møte behovene til både erfarne førere og nybegynnere. Dere vil kunne ta del i disse nyhetene her på Sledtrax samt våre første inntrykk fra testkjøringene, noe dere ikke må gå glipp av!
Les mer om SKI-DOO
Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger lover og forskrifter.
