Ta kontakt med oss

Sledtrax Tester

HONDA TRX 520 RUBICON

Med sommeren rundt hjørnet kan vi nå glede oss over Sledtrax sitt nyeste tilskudd i ATV-flåten. Med et merke som forbindes med kvalitet, er vi svært spente på vårt nye bekjentskap. Dagens stjerne er intet mindre enn Honda TRX 520 Rubicon, en ATV som ifølge spesifikasjonene lover å ta fatt på både arbeidsoppgaver og eventyr med samme entusiasme. Vi i Sledtrax kommer til å sette den på prøve gjennom hele sesongen for å se om den lever opp til de høye forventningene!

Første møte!

Ved første blikk gir Honda TRX 520 Rubicon et imponerende inntrykk. Maskinen utstråler kraft og robusthet, med et design som gir tydelige signaler om å være bygget for krevende terreng. Motoren, som er på 518 cc og væskekjølt, starter du enkelt med et knappetrykk fra styret. Hondas Auto DCT-girkasse, som også i stor grad manøvreres fra styret, lover en jevn og effektiv kraftoverføring. DCT´en er et nytt bekjentskap for undertegnede og det skal bli ekstra spennende å teste den gjennom sesongen.

Pluss-pakke

Honda Rubicon er en interessant modell i grunnutførelse, men vi har valgt å krydre den med deres egne EXPLORE-pakke. Med den er du klar til å utforske på et helt annet nivå! Hva sier du til doble kraftige vinsjer, bunnplate, brystplate, drivakselbeskyttelse, fjernkontroll til vinsj og et CTEK-uttak for enkel lading. Jo, jeg glemte å nevne at også CTEK-laderen inngår i pakken. Om du mot formodning skulle ha for lite strøm, kan denne Honda også startes manuelt med trekksnor. Vi måtte selvfølgelig teste den manuelle starten med en gang, med tanke på motorens størrelse forventet vi at den skulle være treg å starte, men der tok vi feil. Det krevdes ikke mye kraft for å starte 520´en, noe som gjør dette til et godt supplement!

Cockpit

Fra førersetet legger man merke til noen ting, først og fremst ser man de lett oversiktlige kontrollene som sitter pent på styret. Displayet er også iøynefallende til tross for at det er noe mindre enn vi forventet, men det gir fortsatt all nødvendig informasjon du som fører trenger. Både foran og bak på maskinen finner du solide, flate lastestativ, her kan du enten spenne fast tingene du skal ha med deg direkte på disse, eller velge å montere noen av Hondas tilbehør. Går man bak maskinen ser du tilhengerkroken, maskinen skal kunne trekke 600 kg. Her tenker vi at DCT-girkassen kommer godt til nytte da den også kan veksles manuelt og låser en aksel om det trengs ved tung last.

Høye forventninger

Til tross for at vi bare har kjørt denne Rubicon noen hundre meter, gir den likevel en god første følelse. Motoren vibrerer litt og har et lavt lydnivå i de lave hastighetene vi har testet, du sitter godt på setet og maskinen føles lettmanøvrert på flate underlag med hjelp av servostyringen. Med tanke på at Honda gir 5 års garanti på sine maskiner, er jeg ganske overbevist om at denne maskinen ikke er noe sjuskearbeid. Med en utvikling som har vært rettet mot de som jobber med sin ATV, er våre forventninger høye for sesongen.

Sammendrag

Nå er vi klare for en fartsfylt sommer som omfatter masse arbeid som vanlig, men også en hel del eventyr! Vi har bare så vidt begynt å teste vår Honda 520 TRX Rubicon og kan knapt vente med å sette den i arbeid. Vi i Sledtrax er utrolig “peppet” på å få sette vår nye partner på prøve, og vi håper dere følger med oss gjennom denne artikkelserien i sommer!

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut KLIM

Les mer SLEDTRAX TESTER

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Sledtrax Tester

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen