Ta kontakt med oss

Prosjektmaskin

POLARIS BOOST 155 PROSJEKTMASKIN – DELRAPPORT

Snøen har ennå ikke blitt som vi ønsket til prosjektmaskinen vår, men den 155″ lange Polaris Boost-maskinen er likevel en ekte bunt av glede. Vår langtest av maskinen fortsetter helt etter planen og vi begynner å komme nærmere sannheten om hva slags snøscooter dette er. Selv om vi noen ganger føler at man er ute av modellens element og kjører, har vi presset på og dere vil nå få lese mer om funnene våre!

Reisen med prosjektmaskinen fortsetter!

Siden den siste artikkelen dere kunne lese, hvor løssnøen var dyp og 3″ beltet måtte vise sine absolutte styrker, har det skjedd en del ting. Termometeret har vært oppe i røde tall flere ganger og snøen har falt fra trærne i skogen. Å kjøre nå er en helt annen sak, men hva gjør vel det? Dette er helt normale forhold i Skandinavia og en snøscooter for dette markedet bør kunne takle dette. Derfor har vi ikke ligget på latsiden, men vi tok med vår Polaris Boost 155” ut i skogen for å se hva dette kunne bli. Men før vi rakk å sette i gang var det tid for en sjekk, scooteren hadde nemlig kjørt 28 mil, noe som innebar førstegangsservice. Dette føles trygt å gjøre, men er også et obligatorisk trinn dersom man ønsker å opprettholde den markedsledende garantiperioden på 5 år.

En kort samtale til Tidy Powersports og servicen ble fikset og de fikset også bulletiner som måtte gjøres på maskinen. På plass hos Tidy sjekket vi også ut den veldig freshe og fine butikken deres, som ikke bare var spekket med morsomt tilbehør, men også massevis av både nye og brukte maskiner, akkurat slik vi vil ha det! Med dette ut av verden var det tid for den etterlengtede scooterturen, og timeplanen inkluderer roligere kjøring i innlandet, hvor vi vet været har vært tøft. På plass og med tunnelvesken fullproppet blir vi positivt overrasket, 3″ belte klarer å skjære gjennom den harde skorpen og det resulterer i et “wheelie-føre” ut av en annen rang.

Hardere snø gir tøffere kjøring

Med tanke på føret er det vanskelig å holde kjøringen rolig både fordi grep og kraft er i overflod. Det er noe spesielt når man hører hvordan turboen begynner å lade som gjør at man bare vil gi mer og mer gass for å kjenne hvordan den drar i armene. Men når det gjelder den tekniske skogskjøringen er det desto tøffere. Det er tydelig at det forenkles ved å ha en enda smalere forstilling, takket være den økte justeringen som finnes på Zbroz styrespindlene. Samt at støtdemperne fra Öhlins kan kjøres mykt innstilt uten noen tendens til gjennomslag, noe som gjør tøff kjøring betydelig enklere. Kjøringen i dette føret er mer krevende enn hva puddersnøen har å by på, så etter en stund i skogen prøver vi å dra tilbake til litt roligere kjøring og utforske nye områder i stedet.

Tilbake til roligere farvann

Etter å ha kjørt rolig en stund kommer vi imidlertid over et problem, når vi starter scooteren går den kun på en sylinder og vi kan derfor konstatere at en tennplugg er tatt igjen. Dette er en ganske kjent bekymring som har vært på visse Polaris-modeller, men det er ikke noe vi har opplevd på denne scooteren og vi blir derfor overrasket når dette skjer. En gang er ingen gang? Vi bytter bare den ene pluggen og kjører videre hele dagen uten ytterligere problemer. Men vi kan slå fast at Boost’en ikke er laget for å snike seg rundt med, og som fører er det vanskelig å holde turtallet nede når man vet nøyaktig hvor gøy det blir når man akselererer litt. Joda, motortemperaturen holdes i sjakk takket være ekstrakjøleren fra VCLS, men det føles rett og slett ikke riktig å putre rundt i skogen på en kruttpakke som denne som er kapabel til så mye!

Konklusjonen for denne gang

Vi ser nå frem til mer inspirerende kjøring når snøen forhåpentligvis blir bedre i ukene som kommer. For en ting er sikkert, denne maskinen er i stand til så mye mer enn bare løssnøkjøring og skogskjøring, nå vil vi teste vingene og i neste artikkel vil dere kunne lese mer om dette!

Ikke glem å abonnere på Sledtrax Nyhetsbrev med sjansen til å vinne massevis av nye produkter hver måned!

Sjekk ut tilhengerne fra BRENDERUP

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut KLIM

Kontakt din lokale Polaris-forhandler:

POLARIS NORDMØRE

OUTDOOR MOTOR

MOTORSENTERET SELBU OG TYSDAL

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Prosjektmaskin

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen