Ta kontakt med oss

Trax Impressions

POLARIS BOOST RMK SLASH 165” – FORTSATT KONGE OVER ROCKY MOUNTAINS?

For 2024 vil Polaris bringe nye funksjoner og utvalget av løssnømaskiner er sterkere enn noen gang. Vi testkjørte samtlige modeller under Snowshoot i West Yellowstone og en maskin som krever tid i rampelyset er Polaris Boost RMK Slash 165”. Det er absolutt en maskin som ikke er utgitt for det skandinaviske markedet, men vi måtte teste hvor kapabel denne ekstreme løssnømaskinen er med det nye Series 9 belte, i bunnløs puddersnø. Heng med på våre første inntrykk i denne Trax Impression!

Kongen av Rocky Mountains

Modellnavnet sier “Rocky Mountain King” og hva er da ikke mer passende enn å se for oss selv, om den verste løssnømodellen Polaris Boost RMK Slash 165” er i stand til å beseire de bratteste bergene. Akkurat denne modellen som vi testkjørte har de største nyhetene for 2024, nemlig det splitter nye Series 9 belte og reverserbare isrivere. Beltet har 3,25″ høye kammer, samt 3,5″ pitch og kommer i likhet med andre RMK-modeller med drivhjul der begge hjulene har eksterne tannhjul og boggiskinnene er utstyrt med anti-stab hjul. Dette er i samme stil som tidligere sett på maskiner som har Series 8 belte. En fin oppgradering som vi ser veldig positivt på.

Når vi kjører bort fra byen er det en viss transportavstand før man når den virkelige dypsnøen oppe i høyden, og langs denne ferden blir vi litt kjent med skuteren akkurat i tide før alvoret slår inn. Motortemperaturen holder seg jevn på 40-45 grader, noe som kan være takket være de nye isriverne, eller av den grunn at vi holder et godt tempo for ikke å kaste bort dagslyset på transportveiene. Med det nye 3,25″ belte sies det at man ikke skal kjøre over 50 mhp, for ikke å skape varme som skader kammene, men til tross for økte hastigheter er det en behagelig tur uten vibrasjoner fra belte. Vell opp i høyden svinger vi av løypa og begir oss ut i skogen, for nå begynner moroa!

Tid for action!

I skogen og i de åpne bølgende bakkene er snøen dyp og vi er klare for en skikkelig utfordring, for forhold som disse oppleves sjelden hjemme. Vi blir raskt slått av hvor bra klippet er i denne Patriot Boost, kanskje er det at turboen lader hardere når vi er i høyere høyde og kjører, noe som gir enorm respons når man akselererer, eller det griper rett og slett bedre i beltet.

Resultatet er i alle fall en utrolig responsiv maskin som til tross for ekstremt dyp snø hopper helt fram når du vil. En fantastisk følelse når man vet hvor “maktløse” løssnømaskiner ellers kan føles i denne typen snø. Vi måtte også stoppe og sjekke snøen litt mer, i dette tilfellet var det over 3 meter snø, med topplaget på ca 80 cm lettere løssnø, helt klart ekstreme forhold. Etter å ha kjørt nedover, hender det imidlertid at luftinntakene stenges og motoren ikke får nok luft når man gir full gass, men med et raskt vift rundt luftinntakene er man tilbake på full kraft.

Etter mye moro og lek er det på tide å sikte mot toppen og se om dette er snøscooteren som kan erobre fjellene. Etter en veldig artig klatring med lange sekvenser med full gass, er det imidlertid klart at dette er en mester av en løssnømaskin som tar oss med letthet til toppen. Morsommere maskin er det nok vanskelig å finne med kjøredager som disse!

Oppsummert

Polaris Boost RMK Slash 165” er et skikkelig våpen når det kommer til løssnøkjøring, men gjør den seg til rette i nordiske forhold? Kanskje ikke, men den nærmeste maskinen man kan kjøpe hjemme er 165″ Boost Khaos eller 9R PRO RMK Slash 165″, som begge kommer med Series 8 belte og ikke Series 9. Vi ser forklaringen på dette som åpenbar, vi har rett og slett ikke nok snø til å trenge disse ekstreme løssnømaskinene. Men på rett sted er dette helt klart riktig maskin!

MERK, Maskinen kan bestilles i samme konfigurasjon, men i 155″ lengde!

Ikke glem å abonnere på Sledtrax Nyhetsbrev med sjansen til å vinne massevis av nye produkter hver måned!

Sjekk ut tilhengerne fra BRENDERUP

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut KLIM

Kontakt din lokale Polaris-forhandler:

POLARIS NORDMØRE

OUTDOOR MOTOR

MOTORSENTERET SELBU OG TYDAL

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Trax Impressions

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen