Ta kontakt med oss

Sledtrax Tester

RASKEST PÅ STIENE MED YAMAHA MORO 07 30-ÅRS JUBILEUM!

Yamaha Moro 07 30-års jubileum er en ny e-MTB som vi skal få utfordre ny terreng med! En e-MTB som ikke bare letter lengre turer i naturen, men som forhåpentligvis også kan tåle litt hardere trial-sykling. Dette er noe vi på Sledtrax skal finne ut av nå i sommer. Vi begynner med å pakke ut og montere sykkelen samt gå gjennom litt komponenter og hvilke forventninger vi har til Yamaha Moro.

Ebike

Uttrykket Ebike er nå vanlig i sykkelbransjen, en kategori hvor vi også finner denne 30th Anniversary Yamaha Moro. Yamaha har lenge utviklet teknologi og komponenter til elsykler, så du kan være sikker på at terrengsykkelen MORO 07 holder samme høye nivå for teknologi, ytelse og pålitelighet som gjelder for alle andre Yamaha-produkter. Denne reisen begynner med en gigantisk kartong som sykkelen kom i. Raskt og ivrig river jeg opp enden for å dra ut sykkelen på garasjegulvet. Det er mange komponenter som allerede er forhåndsmontert, så det er egentlig veldig lite som trenger å skrus fast.

Men jeg har kjøpt et godt verktøy som letter monteringen og som jeg varmt kan anbefale, et sykkelstativ. Fire ben brettes ut først som det hele står på, og deretter henges sykkelen opp i setepinnen med en klemme. Det meste kan justeres for å passe forskjellige sykler og størrelser. Etter litt justering havner sykkelen i en god arbeidshøyde og monteringen kan begynne. Styret med alle de forskjellige knappene og kontrollene justeres etter ønske og skrus deretter fast. Alle vaierne og kablene er montert fra fabrikken, så det går raskt og enkelt å fullføre og justere inn.

Premium Komponenter

For å feire dette spesielle jubileet finnes premium-MORO 07 eMTB i en eksklusiv Factory Silver-farge som er inspirert av Yamahas Grand Prix-vinnende motorsykler. Den unike Dual Twin-rammen er utviklet med Yamahas ledende racingteknologi og har doble øvre og nedre rør som gir balansert stivhet og sikrer kjøreegenskaper med mye tilbakemelding fra underlaget. Laget av aluminium som er børstet og slipt til en pen finish. Så ser denne sykkelen elegant ut med sin glansfulle overflate og stilige blå detaljer.

Premiumkomponenter som blant annet full RockShox-fjæring, Magura MT5-bremser og Maxxis-dekk, gjør at MORO 07 er bygget for grenseløs moro. Ved monteringen av sykkelen passet jeg på å sjekke fjæringen. Jeg leste i manualen og konstaterte at jeg trengte å pumpe mer luft i støtdemperne både foran og bak for at det skulle bli riktig. Så nå begynner den å bli klar, og forventningene bygges opp. Jeg ser mer og mer frem til den første turen nå.

Ny teknologi som letter

Yamahas nyeste PW-X3-drivenhet har klassens beste dreiemoment-til-vekt-forhold og gir umiddelbar assistanse så snart du begynner å tråkke takket være null-kadensteknologien. Samtidig blir det lettere å tråkke over 25 km/t med det spesielle firehjulssystemet. Og det minimale Interface X gjør det mulig å koble til din smarttelefon for kommunikasjon, navigasjon og annet. En ting jeg funderer over er om kapasiteten til Yamaha Lithium Ion-batteriet vil være tilstrekkelig? Det er på 500Wh, 36V, 13.4Ah. Jeg kobler den medfølgende laderen til batteriet som sitter integrert og beskyttet i rammen. Jeg ser for meg hvordan man stille og lydløst farer gjennom skogen på stier en herlig solskinnsdag. Forhåpentligvis en god måte å få litt trening på samtidig som man har det gøy.

La sommeren komme!

Nå er det bare å vente til snøen sakte smelter bort, så jeg kan dra ut i skogen og begynne å teste litt mer. Men inntil da får jeg nøye meg med å ta sykkelen i bygda for å besøke noen venner så lenge. Men værmeldingen ser lovende ut fremover, så jeg tror det vil gå raskt heldigvis. For spenningen begynner å komme nå når det også begynner å dukke opp bilder fra preparerte sykkelløyper på sosiale medier. En tur til Järvsö eller Åre skal jeg forsøke å få inn i sommerens kalender også i år. Men også prøve å ta med sykkelen på ferien for å kunne teste nye steder. Har dere tips om hvor vi kan dra, så send gjerne en melding! Dere får ha det godt så lenge, så kommer vi snart tilbake når vi har fått testet og evaluert litt mer.

Les mer SLEDTRAX TESTER

Fortsett å lese

Mer i Sledtrax Tester

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen