Ta kontakt med oss

Trax Impressions

POLARIS 9R PRO RMK 155” – MED KLATREKAMMENE PÅ HELE 3,25″

Med høyt press på Polaris i det siste med manglende leveranser, Stop Ride og Recalls har de ikke kommet med mye spennende nyheter for 2024, utenom et nytt Serie 9 belte med 3,25” kammer og isrivere som vi kan rygge med. I West Yellowstone fikk vi muligheten til å teste disse nyhetene og for tur sto det en Polaris 9R Pro RMK 155” med 3,25” kammer. Med enorme mengder nysnø som aldri sluttet å dumpe ned så var det på sin plass og teste det nye belte fra Polaris, så heng med!

Klatreevner som er sjokkerende

Dagen startet uvitende om hvilken maskin jeg skulle kjøre for dagen, men på vei mot den vinterstengte flyplassen i West Yellowstone så tenkte jeg ikke stort på det heller. Da vi får se utvalget av snøscootere vi skulle kjøre så ble det en Polaris 9R Pro RMK 155” med 3,25” kammer. Og dette fordi fargene på scootern passet med klærne mine… Men misfornøyd var jeg neppe, da jeg generelt liker litt mer lekne snøscootere, og jeg skulle nok få testet hva denne maskinen var god for!

Vi kjører leden oppover og finner noen kule områder langs elven som renner nedover. Her tester vi litt av hvert og får plantet harde fakta rett i ansiktet. Polaris 9R Pro RMK 155” klatrer helt insane bra, ligger snorrett på sidehill og følger deg som fører helt konkret. Men Bowties og re-entries er noe vanskeligere.

Lettkjørt og balansert

Videre kjørte vi høyere opp på fjellet og testet scooteren i mere teknisk terreng og enda dypere snø. Evnen til og ta seg fram hvor enn du ønsker er helt på øverste nivå her! Det var faktisk artigere enn forventet å oppleve fremkommeligheten til denne maskinen. Balansen og chassiset er ikke noe nytt, men igjen må Polaris få skryt av hvor enkel den er å manøvrere i tekniske situasjoner. Den er forutsigbar, veldig forutsigbar! Nå er ikke jeg vant til Polaris 9R Pro RMK 155” så det er noe vanskelig å si hvor stor forskjell det er mellom 3” og 3,25” kammer, men det som er helt sikkert er at Pro RMK er laget for å komme seg fram!

Kraft i høyden

Kraften du får fra en turbo maskin i disse høyder er noe som mange prater om. Da snakker vi alt mellom 2000moh til 3000moh. Men med Polaris sin 9R motor har vi massevis av kraft, kanskje ikke like mye som en turbomotor men mer enn godt nok. Denne 900 kubikk motoren i samarbeid med Pro RMK utgaven gjør at Polaris 9R Pro RMK 155” er veldig potent i dette terrenget og i disse mengdene med snø.

Oppsummering

På vei tilbake mimrer jeg over de opplevelsene jeg hadde bak styret og oppsummert så kommer jeg fram til at dette er en maskin jeg gjerne skulle kjørt mer, om jeg kjørte oftere i disse områdene. Skandinavia byr dessverre ikke på samme mengde snø og terreng, derfor ville jeg personlig gått for noe mer utfordrende. Er du derimot en som kun har fokus på at du skal opp og frem i alle mulige snømengder, da er dette en scooter med masse potensial for deg! Polaris 9R Pro RMK 155” med det nye 3,25” beltet har vist seg fra flere gode sider og imponert kraftig i West Yellowstone og derfor et farlig våpen i Polaris sitt utvalg!

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut 509

Les mer SLEDTRAX TESTER

Kontakt din lokale Polaris-forhandler:

POLARIS NORDMØRE

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Trax Impressions

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen