Ta kontakt med oss

Trax Impressions

LYNX SHREDDER RE 3700 TURBO R – TØFF, TØFFERE OG TØFFEST!

Trenden for kraftige 146” snøscootere har ikke unnlatt Lynx, den nye Lynx Shredder RE 3700 Turbo R er på toppen av listen når det kommer til brutale løssnømaskiner som er bygget for harde forhold. Med bra støtdemping og effekt i overflod, sørger du for å overvinne alle hindringer i sin vei. Men hvordan gikk det i enorme mengder dyp snø i West Yellowstone? Du kan lese mer om dette i denne Trax impression av Lynx Shedder RE 3700 Turbo R!

Under kjøredagene på Snowshoot i West Yellowstone var det en rekke maskiner som skilte seg ut fra mengden og Lynx Shredder RE 3700 Turbo R var en av dem. Dels det rå designet og et stilig helsvart kostyme, men det er ikke det som gjør scooteren unik. Er det støtdempingen som skilte maskinen fra mengden? Eller kanskje det faktum at du finner 180 hestekrefter kombinert med den 146” korte matten? Ja, kanskje en kombinasjon av det ovennevnte. Men for oss var det helheten som var noe helt ekstra, og for å forklare det starter vi fra begynnelsen.

Reisen opp til bunnløs puddersnø!

Det er et stykke fra arrangementet og opp til fjelltoppene, noe som gir god mulighet til å kjenne på de ulike egenskapene til alle maskinene. For noen snøscootere føles denne reisen som et nødvendig onde, en transportavstand. Men med Shredder kan du alltid finne ugagn underveis. De bølgende scooterløypene begynner å bli ganske humpete på denne tiden etter kraftig snøfall og mange scootere som har passert, dette passer Shredder RE som hånd i hanske.

Led racing og hopp på de stadig mer humpete stiene gjør at vi noen ganger prøver å time humpen til å hoppe over annenhver grop. Dette er barnslig moro og scooteren så ikke ut til å bry seg om aktiviteten. Når kulene blir for store og vi øker hastigheten til den sinte turbo lyden, er det kanskje uunngåelig at vi til slutt svikter og lander nesen først i motbakke, da spiser KYB-demperne støtet som ingenting og Shredderen bare rister av seg den ellers ekle opplevelsen.

Massevis av løssnø!

Når vi har kost oss helt til fjelltoppene sikter vi raskt mot den første beste åpningen i skogen der den urørte puddersnøen lokker. Det er med en fryd blandet med gru vi tar oss ned i løssnøen som bare flagrer over huven. Tankene kretser rundt hvordan vi skal komme oss opp igjen, for det er tross alt en 146″ maskin vi har med å gjøre, på et sted hvor 165″ er å anbefale.

Døm vår overraskelse når vi snur oss og gir full gass. De 180 hestekreftene fra Turbo R-motoren gir et mattespin som er nok til at PowderMax 64mm-matten øser oss fremover. Det er imidlertid ikke mulig å ta av gassen i noen lange øyeblikk, for da utfordrer du skjebnen mye. Men med noen svinger opp og ned bakken er vi varme i klærne og begynner å se mot brattere områder for å teste grensene!

Full fart fremover!

Hvis du trodde Shredderen var rampete under løypeløpet, er det bare fornavnet når du kommer ut i løssnøen. Om en den er mer kompakt enn for eksempel Freeride 146», er det fortsatt en stor mengde lekenhet å leke med. Det er for eksempel lett å rive den opp på en vending når du er ferdig med en stigning i fjellsidene. Og hvis du vil hoppe i nærmeste snøskavl, er dette vårt førstevalg.

Oppsummert

Denne tøffe kraftpakken overgikk forventningene våre for løssnøegenskaper. Her har Lynx oppnådd en god balanse mellom lekenhet uten å miste fart når skiene løfter seg fra bakken. Boggie-geometri og beltehastighet kan være nøkkelen til dette. Men vi vet at disse egenskapene vil følge med oss ​​til Skandinavia og dette er noe vi ser frem til å oppleve mer av i fremtiden!

Hvis du liker klærne i artikkelen, sjekk ut KLIM

Les mer SLEDTRAX TESTER

Les mer hos LYNX

Kontakt din lokale Lynx-forhandler:

ØSTLANDET MOTORSERVICE

MOTORHUSET OPPDAL AS

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Trax Impressions

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen