Ta kontakt med oss

Trax Impressions

YAMAHA TRANSPORTER LITE 2UP – EN TOURINGMASKIN HELT ENKEL

Du har tidligere kunnet lese om Yamaha SXVenom og nå er det dags for at søskenet tar plass i rampelyset, Yamaha Transporter Lite 2UP. En enklere touring som har vist sin pålitelighet og funksjonalitet over de siste to årene og som nå er videreutviklet. Følg med i denne artikkel mens vi deler vårt første inntrykk av modellen!

Den lille, fleksible og enkle Yamaha Transporter Lite 2UP er kommet for å bli. I forkant av 2021-sesongen ble denne modellen lansert på markedet som en rimelig snøscooter som har vist seg å være en perfekt hytteskuter. Før 2023 har modellen i tillegg til en helt ny grafikk også blitt utstyrt med en justerbar håndtaksvarmer, en etterspurt oppdatering. Modellen er et resultat av samarbeidet med Arctic Cat og snøscooteren har samme ryggrad som eksempelvis SXVenom og SXVenom Mountain, men med annet utstyr for å dekke helt andre behov.

Moderne teknologi i et klassisk konsept:

Denne Yamaha Transporter Lite lever ikke på beltespinn og overflod av kraft til å ta deg gjennom snøen, men her er du heller avhengig av å holde snøscooteren opp på snødekket ved å ikke dra unna all snøen under belte og holde snøscooteren lett. Kraftsenteret til denne lette snøscooteren er en ensylindret, væskekjølt, 2-takts motor utstyrt med moderne teknologi som elektrisk innsprøytning og elektrisk revers. Den livlige motoren med sine 397cc har rikelig med kraft for den type kjøring som denne enklere snøscooteren er laget for. Den har god driv i snøen uten å bryte gjennom snødekket. Foran på snøscooteren finner vi Yamaha’s brede mountain-ski, som i kombinasjon med en superlett snøscooter gir god flyt når du kjører utenfor leden.

Touringegenskaper:

Som navnet «2UP» avslører, er dette en modell for to. Med dobbelt sete som standard samt mulighet for å aktivere forsterkningsfjærer for tilfellene når man kjører med passasjer. Disse må du i å for seg aktivere manuelt, men det er et enkelt gjort når ingen sitter på snøscooteren og det er helt klart verdt å gjøre siden det utgjør en betydelig forskjell mens du kjører. I forstillingen er det krengebøyler som forbedrer led egenskapene og modellen har også en høy vindskjerm for å redusere vinden. Så har selvfølgelig snøscooteren håndtaksvarmere, som for i år har flere nivåer å velge mellom. Bak på tunnelen er det inkludert som standard et lastestativ som gjør det lettere å sikre enhver last som må tas med på reisen.

Sammendrag:

Selv om det er en viss minimalistisk følelse når du først setter deg på snøscooteren og ser det styret uten avanserte kontrollpaneler så merker du raskt at det er en veldig komplett maskin. At det også er en drivstoffeffektiv motor og en stor 44l drivstofftank gjør det mulig å ta lange turer eller rett og slett ikke å bekymre seg for å fylle bensin mellom turene, men det er bare å vri nøkkelen og kjøre i vei. Konseptet er på dette tidspunktet godt utprøvd og den enklere turskuteren som fungerer perfekt til å transportere seg både på og utenfor løypa, er et rimelig alternativ for de som ønsker en enklere snøscooter som du kan stole på under våte og tørre forhold.

Ikke glem å abonnere på Sledtrax Nyhetsbrev med sjansen til å vinne massevis av nye produkter hver måned!

Les flere Trax Impressions

Les mer hos YAMAHA

Disclaimer: All frikjøring, foto og film foregår i Sverige og utenfor Norges grenser hvor vi følger deres lover og forskrifter.

Fortsett å lese

Mer i Trax Impressions

Facebook

Populær lesning

Instagram

Til toppen